Mai jos puteti sa gasiti lista de carti esentiale pentru un dezvoltator grupate in functie de arie:
Coding
- Writing solid code
- Code complete
- Programming pearls, more programming pearls(recommended)
Programming
- Refactoring
- Pragmatic programmer
- Clean code
Design
- Applying UML and Patterns (GRASP patterns)
- C++ coding standards (Sutter, Alexandrescu)
- The C++ programming language (Stroustrup, Part IV)
- Object oriented programming (Peter Coad)
- [NEW] Patterns of Enterprise Application Architecture (Fowler)
- [NEW] DDD (Erik Evans)
Project (lifecycle, management, non-technical issues)
- Design patterns
- Writing use cases
- Rapid development
- Software project survival guide (recommended)
- Software estimation - demistifying the black art (recommended)
- Debugging the development process (recommended)
- [NEW] Agile Software Development, Principles, Patterns, and Practices (R.Martin)
- [NEW] Working Effectively with Legacy Code (Michael Feathers)
Professional
- Clean coder
- Mythical man month
- Peopleware
- Slack
In mod normal, odata ce ai citit un grup de carti de pe o anumita arie, nu trebuie sa treci imediat la urmatorul. Informatia trebuie sa se aseze, trebuie sa exersezi si sa stapanesti cat mai bine aria respectiva. Odata ce ai citit o carte, nu inseamna ca stii sa aplici tot ce scria acolo. Recomand sa treceti la urmatorul grup de carti, doar in momentul in care deja v-a intrat in obisnuita cea ce ati invatat.
O carte nu se citeste o singura data sau cel putin genul acesta de carti. O carte se reciteste din cand in cand, iar uneori simti nevoia sa citesti doar cateva capitole din ea.
Nu incercati sa sariti direct la design si arhitectura. Da, in ultima perioada toata lumea e arhitect sau alt nume pompos. Daca nu aveti destula experienta si va bagati la lucruri complexe... then them will be fuck up - aici nu ma refer la voi, ci la cei care o sa lucreze dupa voi la proiect si nu numai. Ordinea in care acestea ar trebui sa fie citite si cam cat timp ar trebui sa fie studiata fiecare arie ar fi urmatoarea:
- Coding - 6..12 luni de experienta
- Programming - 1..2 ani de experienta
- Design - 2..4 ani de experienta (aici as pune chiar 2..6 ani)
- Project - 2..4 ani de experienta
- Professional - 2..4 ani de experienta
Odata ce ai parcurs aceste arii, ajungi sa iti dai seama ca poti sa combini anumite lucruri, te poti juca cu ele. De exemplu odata ce ai inteles dinamica la pattern-uri si stii care sunt avantajele, compromisurile si ce variati ai poti sa alegi pattern-ul care iti sadisface cel mai mult nevoile tale, iar apoi te poti juca cu ele, obtinand pattern-uri noi (in urma combinatilor acestora). In concluzie as vrea sa va atrag atentia ca nu suntem la o cursa, iar in functie de oportunitatiile pe care le avem ne putem dezvolta cunostintele pe anumite arii. Ca sa ajungem un developer de calitate trebuie sa studiem, iar o carte sau 100 de carti citite nu inseamna ca stapanim aria respectiva. Pe langa citit, este nevoie sa exersam.
Last edit: Daca aveti in gand alte carti, va invit sa le propuneti.
0 comments:
Post a Comment